Mahar Blog

Sembang-sembang bersama pengalaman ketika ke tempat orang di negara kita, Malaysia. Juga ingin mengajak para pembaca bersama-sama merasai pengalaman. SYOKNYA MELANCONG

Friday 5 July 2013

D'Alai Homestay

Awal Julai, ada satu program yang perlu aku uruskan untuk anak-anak didik di sekolah. Program ini ditaj sepenuhnya oleh YDP PIBG sekolah aku. Setelah puas mencari tempat untuk adakan program ini, akhirnya D'Alai Homestay menjadi pilihan.

Letaknya D'Alai Homestay ini di Jalan Sekolah, Kampung Alai, Melaka. Pemiliknya pula juga anak jati Alai. Walaupun namanya homestay namun ia seakan2 chalet dan menarik. Aku diberitahu bahawa homestay ini menjadi singgahan pada setiap hujung minggu dan musim cuti persekolahan. Aku juga ada kenalkan pada kawan2 tempat ini.

Harga semalam sekitar RM90 - RM100 sahaja. Berbaloi kerana ada kolam renang, ruang tamu dan dapur disediakan kepada para tetamu. Macam rumah sendiri. Selain terletak di tengah-tengah kampung yang tenang dan damai, lokasi homestay ini tidak jauh daripada tempat-tempat menarik di Melaka. Hanya 7 km ke Banda Hilir, 4 km ke Medan Ikan Bakar Umbai, 4 km ke Muzium Hang Tuah Di Duyong dan banyak lagi tempat menarik berada di sekitaran.

Jika nak maklumat lanjut boleh call 0166479220 yanti

Jom kita lihat gambar-gambar di bawah

 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment